سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بچه های پایگاه معراج
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
 
 

از یه آدم معتبر شنیدم که میگفت: میدونید چرا اطراف مدینه زمان پیامبر یهودی ها زندگی میکردن؟

بیشتر یهودیا تو فلسطین و اطرافش زندگی میکردن، قبل از ظهور پیامبر مدتها مورد ظلم قرار گرفته بودن برای همین شروع کردن به خوندن کتابای تاریخی و پیشگویی تا بفهمن آخرین پیامبر کیه و کجا ظهور میکنه .با مطالعاتشون متوجه میشن شهری که آخرین پیامبر ظهور میکنه یه سری ویژگی های  خاص داره مثلا شهری بین دو تا کوهه و ...

مدینه این ویژگی ها رو داشته برای همین عده ای از اونا میان اطراف مدینه زندگی میکنن و توی روزای خاصی شروع میکردن به دعا خوندن و گریه و ندبه که ای خدا آخرین پیامبرت پس کی میاد ؟ یه چیزی مثل دعای ندبه خودمون.همین یهودیا که اینقدر برای ظهور آخرین پیامبر دعا میکردن ، نه تنها به پیامبر ایمان نیاوردن بلکه بهش کافر هم شدن و کلی توطئه برای پیامبراکرم (ص)  ریختن وباایشون جنگ کردن .

 

وای خدایا یعنی ممکنه ما هم که این همه دعای ندبه میخونیم و میگیم « آقاجون برامون خیلی سخته که همه رو ببینیم غیر از تو ، سخته که صدای همه رو بشنویم غیر از تو » مثل یهودیا وقتی آقامون بیاد اذیتش کنیم؟! میگن امام زمان در زمان ظهورشون بیشتر از پیامبر در اون زمان جاهلیت اذیت میشن و آزارهایی که ایشون میبینن خیلی بیشتر از پیامبره.

خدایا ما رو جزو عاشقای واقعی حضرت مهدی قرار بده و کاری کن این عشق با گوشت و خونمون آمیخته بشه، خدایا کمک کن تو راه عشق به امام زمانمون جونمونو بدیم.


تخریب چی ::: جمعه 87/5/11::: ساعت 7:2 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 2
بازدید کل : 22617
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره خودم ::.
بچه های پایگاه معراج
تخریب چی
پندار ما این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم اما حقیقت این است که شهدا مانده اند و زمان ما را با خود برده است شهید آوینی
.:: پیوند های روزانه ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
بچه های پایگاه معراج
.:: لینک دوستان ::.

.:: لوگوی دوستان::.




.:: نوای وبلاگ ::.
.:: آرشیو شده ها ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
مرکز نشر فرهنگ شهادت
مرکز نشر فرهنگ شهادت شیراز
مرکز نشر فرهنگ شهادت